Ο έγκαιρος και έγκυρος εντοπισμός του προβλήματος της απώλειας ακοής ενός ανθρώπου, είναι το πρώτο βήμα για την επιτυχημένη αντιμετώπισή του. Η υποστήριξη όμως του ατόμου αυτού, τόσο σε πρακτικό όσο και σε ψυχολογικό επίπεδο, αποτελούν τον υπόλοιπο σημαντικό δρόμο που πρέπει να διανυθεί. Αν έχετε αποφασίσει πως θέλετε να είστε συνοδοιπόρος στο ταξίδι αυτό, υποστηρίζοντας ένα αγαπημένο σας πρόσωπο με απώλεια ακοής, τότε οι συμβουλές που ακολουθούν, είναι σίγουρο πως θα συμβάλλουν στην επιτυχία της προσπάθειάς σας!
Η φροντίδα ενός ατόμου με απώλεια ακοής ξεκινάει με το να έχετε πρώτα εσείς τα αυτιά σας “ανοικτά”, εντοπίζοντας όλα τα προειδοποιητικά σημάδια που συνοδεύουν την απώλεια της ακοής του αγαπημένου σας προσώπου. Σας ζητάει να του μιλάτε πιο δυνατά; Ο ήχος της τηλεόρασης είναι διαρκώς σε υψηλή ένταση; Δυσκολεύεται να αντιληφθεί κάποιους συγκεκριμένους ήχους (παιδικές ή γυναικείες φωνές); Το καμπανάκι της εγρήγορσής σας, πρέπει να χτυπήσει και με ηρεμία να προσπαθήσετε να πείσετε το άτομο αυτό για ένα πρώτο ραντεβού με κάποιον ειδικό για μία εξέταση και διάγνωση. Επιδιώξτε μάλιστα να είστε εσείς εκείνο το πρόσωπο που θα κανονίσει το ραντεβού με τον επαγγελματία υγείας και θα τον συνοδεύσει σε αυτό. Είναι πολύ σημαντικό να συμβάλλετε με κάθε τρόπο, στην απολύτως λογική ψυχολογική πίεση που μπορεί να αισθάνεται ο ασθενής!
Η εξέταση έγινε και η διάγνωση όντως καταδεικνύει την ύπαρξη προβλήματος ακοής. Και τώρα; Αρχικά οπλιζόμαστε με θετική διάθεση την οποία φροντίζουμε να μεταλαμπαδεύσουμε και στο αγαπημένο μας πρόσωπο. Η επιστήμη και η τεχνολογία είναι πλέον οι πολυτιμότεροι σύμμαχοι και στην αντιμετώπιση των προβλημάτων ακοής, προσφέροντας μία σειρά επιλογών σε ακουστικά βαρηκοΐας, προσαρμοσμένα στις ανάγκες κάθε ασθενή. Ο ρόλος σας, είναι εξίσου σημαντικός και ως προς την επιλογή των κατάλληλων ακουστικών βαρηκοΐας, η οποία θα εξαρτηθεί από τις απαραίτητες πληροφορίες που θα πρέπει να δοθούν στον ακοοπροσθετιστή που θα εμπιστευτείτε. Ποιος θα δώσει αυτές τις πληροφορίες; Εκτός από τον ασθενή και εσείς! Γνωρίζετε τον τρόπο της ζωής του, τις συνήθειες και τις ανάγκες του. Θα τολμούσαμε να πούμε πως ίσως οι δικές σας πληροφορίες να είναι πολύ πιο σημαντικές και από εκείνες του ίδιου του ασθενή, καθώς αποτελούν μία δεύτερη, εξωτερική και ίσως πιο αμερόληπτη ματιά. Μην ξεχνάτε πως κατά τα πρώτα βήματα πιστοποίησης του προβλήματος ακοής, ο ασθενής ίσως νιώθει φόβο, αγωνία, προβληματισμό για τις αλλαγές που πρόκειται να επέλθουν στην καθημερινότητά του. Μπορούμε να αμβλύνουμε όλα αυτά τα συναισθήματα, αποδεικνύοντας πως ο άνθρωπος αυτός έχει και εμάς δίπλα του για να τον στηρίξουμε στην πράξη. Πώς;
Δείξτε υπομονή και ανοχή στις ψυχολογικές μεταπτώσεις του ασθενή. Αντιμετωπίστε με αισιοδοξία κάθε πρόκληση, απαντώντας σε κάθε αρνητική σκέψη με θετική διάθεση αλλά και λογικά επιχειρήματα. Επιχειρήματα που θα πρέπει να αποκτήσετε εκπαιδεύοντας και τον ίδιο τον εαυτό σας, μαθαίνοντας από έγκυρες πηγές για την απώλεια ακοής και την ορθή αντιμετώπισή της. Μιλήστε με το αγαπημένο σας πρόσωπο για τον τρόπο με τον οποίο θα επιθυμούσε να διαχειριστείτε από κοινού το πρόβλημα που αντιμετωπίζει. Μην περιοριστείτε απλώς στην αγορά των ακουστικών βαρηκοΐας αλλά διαμορφώστε ένα περιβάλλον διαβίωσης που να συμβάλλει στην ολοκληρωμένη επικοινωνία του ασθενή με κάθε δυνατό τρόπο. Μία ειδικά διαμορφωμένη τηλεφωνική συσκευή για ανθρώπους με απώλεια ακοής, συσκευές ακρόασης για την τηλεόραση αλλά και μία σειρά πολλών άλλων τεχνολογικών βοηθημάτων ακοής, συνεπικουρούν στη διαμόρφωση μίας καθημερινότητας που με τη δική σας βοήθεια, μπορεί και αξίζει να είναι για τον άνθρωπό σας, εύκολη, ποιοτική και ευχάριστη!